U14 ubesejret og rykker op

René Vestergaard
21. juni 2022 kl. 10:58

U14 ubesejret og rykker op

Lørdag spillede vores U14 drenge sidste kamp i turneringen og den skulle vindes for at sikre oprykning til Liga 2B, der er højeste niveau for ikke-licens klubber. Hele sæsonen har de kørt parløb med Korup/Ubberud. Begge hold er gået ubesejret gennem turneringen, hvor KUU dog har spillet en kamp mere uafgjort end os. I anden sidste runde mødte de så hinanden i Ubberud, hvor vores drenge kom flot tilbage fra 2-0 og fik 2-2 med hjem til Nordfyn og ret beset havde fortjent at vinde på en rigtig flot anden halvleg. Resultatet betød at de inden sidste runde havde et forspring på 2 point til KUU, der skulle spille ude mod Marienlyst og vores havde en hjemmekamp mod SfB i sidste runde.

Otterup Bold- & Idrætsklub viste sig her fra den bedste side, men stor opbakning til drengene. Grillen var tændt og der blev skænket fadøl til de mange fremmødte, som var mødt op med bannere og heppekor. Der var familie og venner, der var klubkammerater fra andre hold, der var trænere og ledere fra klubben. Derudover var Ole Mikkelsen mødt op til at speake holdopstillinger, målscorer og underholde med musik.

Trænerne var meget bekymret inden kampen, for om der var kommet et for stort pres på drengene med al den velmente opbakning. Det blev der brugt en del tid på i omklædningsrummet.

Drengene vinder kampen 4-2 efter en nervøs forestilling, hvor de i store perioder ikke får spillet det spil de gerne vil, men må også konstatere, at det er flot at vinde en sådan kamp. Helt fortjent i øvrigt. Det giver hård på brystet.

Da kampen blev fløjtet af, brød jublen løs til ”We are the champions” over højtalerne. Klubben havde sørget for Champagne i form af Faxe kondi, T-shirts med teksten ”Otterup U14 – Oprykning til Liga 2B” og forældre havde købt konfettirør, der bragede løs efter sejrssangen fra vores super seje U14 drenge.

Dette betyder jo også at drengene efter sommerferien skal spille U15 Liga 2B i en jysk række med hold fra Kolding, Horsens og Esbjerg området. En stor oplevelse at komme på nyt græs og blive presset på et højere niveau. Vi glæder os til at følge deres fortsatte udvikling.

Holdet vil gerne takke alle der mødte op og bakkede dem op. Ikke mindste den stærke forældregruppe. Klubben skal også have et kæmpe tak for at gøre dagen meget speciel og mindeværdig.