Spillerportræt: Lasse Rasmussen

René Vestergaard
03. marts 2021 kl. 16:23

Spillerportræt af Lasse Rasmussen

Debut: 06.08. 2013 Kampantal 1. holdet: 192 Antal mål: 12 (kilde: Ole Mikkelsen)

Hvor har du spillet, inden du kom til OB&IK?

Jeg har hele min ungdom spillet i Søhus/Stige, og nåede at spille 2 sæsoner som senior spiller.

Hvorfor flyttede du til OB&IK?

Jeg flyttede dengang til Otterup, fordi jeg følte, at jeg havde brug for større udfordringer. Så da Otterup ringede, takkede jeg ja til at komme ud til en træning eller to.

Hvad sætter du mest pris på i OB&IK?

Menneskerne omkring klubben og sammenholdet er det bedste ved OB&IK, og jeg tror, at alle der har været inde over klubben har det på samme måde. I Otterup er det nærmest en selvfølge med et godt sammenhold, og det elsker jeg ved klubben.

Hvordan ser du mulighederne for OB & IK i foråret 2021 og videre i fremtiden?

Jeg er usikker på, hvordan resten af forårssæsonen kommer til at udvikle sig. Men bliver den spillet, så er jeg overbevist om, at vi nok skal klare os til en fin midterplacering. Og så håber jeg på, vi kan få nogle dejlige intense fynske kampe efter sommerferie, når vi forhåbentligt kommer i den fynske pulje!

Hvad er dine ambitioner for egen fodbold lige nu og evt. fremover?

Jeg har det godt, hvor jeg er lige nu, og ser ikke dette ændre sig fremover. Jeg skal til at være far for 2. gang, så fruen derhjemme kalder på mig! Men på holdet har vi heldigvis Kim “tv” Larsen og hele hans børneflok! Så jeg henviser bare til ham, når hun tvivler på at jeg kan få tid til det hele!

Hvordan er det lige med ambitionerne og så være nedlukket pga den "skide" pandemi?

Hvis træneren læser med, så løber jeg 2 gange om dagen og øver frispark hver weekend, så vi er klar til genåbningen! Men ellers så er det træls ikke at kunne komme i gang med forårssæsonen!

Mine største kampe/oplevelser i den stribede trøje?

Af de største oplevelser/kampe jeg har haft med Otterup? Der er to af dem at finde i pokalturneringen. Begge gange var mod et Superligahold, henholdsvis Randers og OB. Det er altid sjovt og en oplevelse at spille mod nogle, der lever af at spille fodbold.

Den absolut sjoveste og vildeste kamp jeg har spillet, er uden tvivl den, der blev afviklet i sommeren 2020 mod Svendborg/Oure! Hold nu op for en kamp! Selvom den desværre endte med et 3-2 nederlag til os, så er jeg ikke i tvivl om, at tilskuerne blev underholdt til fulde! Et skud på stolpen med et minut igen og et derefter følgende straffe som sidste aktion inden slutfløjtet! For mig at se har vi brug for flere af denne type kampe! Nervepirrende opryknings- og nedrykningskampe, som kan få alle ud på kanten af stolen!

Det er de kampe, man husker bedst, og vil dermed også betegne det, som den vildeste oplevelse jeg har haft med Otterup indtil videre.

Hvem er dit favoritspiller og favorithold?

Den argentinske troldmand - Messi, og vores hold Barcelona.

Mange mener at vi har ens spillestil, men jeg har altid ment, at hans højre ben er bedre end mit.

Hvad er dit civile job?

Kiropraktor. Jeg fikser og hjælper folks store og små smerter i kroppen.

Hvad er dine fritidsinteresser?

Fodbold og håndbold, samt alt der vises i fjernsynet af det. Er blevet husejer og far for 2 år siden, så nu bruger jeg min fritid på hus og min søn. Med stor glæde og fornøjelse!

Hvad er din favoritmad?

Lasagne.

Øvrigt?

Min perfekte fodboldtræning vil bestå af:

- Kant

- Interval 3 mod 3 !

Efter sigende har jeg aldrig tabt et intervalspil. Men spillede uafgjort engang i nogle af mine første træninger i Otterup, men det er jo efterhånden mange år siden.

Interview: Ole Mikkelsen